Мінсоцполітики надало відповіді на 5 запитань про субсидію
Монетизація пільг стартує
з жовтня 2019 року
Мінсоцполітики надало відповіді на 5 запитань про субсидії
Мінсоцполітики відповіло на п'ять найпоширеніших запитань про субсидію.
1. Чи потрібно в травні повторно звертатися з документами?
Усім діючим субсидіантам, які не матимуть заборгованості за комуналку, у травні автоматично перепризначать субсидію на новий період. Її з травня видаватимуть готівкою: пенсіонерам на пенсійну картку чи через Укрпошту; всім, хто ще не на пенсії, - через Ощадбанк.
Тим, у кого будуть борги, буде запропоновано перейти на безготівкову монетизацію субсидій.
2. Кому потрібно повторно звернутися з документами?
Повторно із заявою та декларацією про доходи потрібно звернутися лише тим, чиї справи розглядала Комісія, орендарям житла та внутрішньо переміщеним особам, тим домогосподарствам, в яких з жовтня 2018 року відбулися зміни у складі сім'ї.
Повторно з документами необхідно буде звернутися також сім'ям, яким субсидію було призначено не на всіх зареєстрованих, а фактично проживаючих у помешканні осіб, та сім'ям, де є непрацюючі люди працездатного віку, в яких або відсутні доходи, або вони менші мінімальної заробітної плати. Літню субсидію розраховуватимуть на основі доходів громадян, отриманих у 3 - 4 кварталах 2018 року.
3. Чи можуть призначити субсидію на наступний період, якщо є борг?
Важливо, щоб станом на травень не було простроченої понад місяць заборгованості за оплату комунальних послуг, тобто послуг, спожитих у березні. Борги за квітневу комуналку не братимуться до уваги при перепризначенні субсидії у травні.
Також не братимуться до уваги управліннями соціального захисту населення незаконні донарахування в платіжках споживачів додаткових обсягів природного газу за приведення до так званих стандартних умов.
Крім того, не враховуватиметься і заборгованість, що виникла у зв'язку з тим, що надавач послуги не уклав договору з Ощадбанком для перерахування сум житлових субсидій у грошовій безготівковій формі.
Тим, у кого будуть борги, після їх погашення або укладення договору реструктуризації потрібно буде звернутися із заявою та декларацією про доходи в управління соцзахисту.
4. Чи буде монетизація пільг?
Монетизація пільг стартує з жовтня 2019 року. Вона відбуватиметься за зразком безготівкової монетизації субсидій через Ощадбанк.
Тим пільговикам, які бажають отримувати свою пільгу готівкою, восени потрібно буде звернутися до управління соцзахисту, написати відповідну заяву і надати реквізити банківського рахунку в Ощадбанку. Після цього пільгу виплачуватимуть готівкою.
5. Чи потрібно у жовтні йти до управління соцзахисту, щоб оформити субсидію на зиму?
Якщо в травні субсидію буде перепризначено на новий період (2019 - 2020 рр.) - у жовтні її розмір на опалювальний сезон розрахують автоматично. До уваги братимуться доходи 1 - 2 кварталів 2019 року.
Безробітні, які не стояли в цей час на обліку в Центрі зайнятості, матимуть право на зимову субсидію на умовах сплати ЄСВ (22 % від мінімалки - 918,06 грн) за будь-які три місяці цього періоду. Безробітні в селі мають право на допомогу без сплати ЄСВ за рішенням комісії.
4 головних запитання про безготівкову монетизацію пільг і субсидій
Безготівкова монетизація стосується тих домогосподарств, яким субсидію призначено у 2019 році!
- Чи потрібно повторно подавати документи?
Так, усім отримувачам пільг і субсидій обов’язково потрібно У ТРАВНІ подати Заяву на монетизацію і Декларацію про доходи в управління соціального захисту населення та надати дозвіл на обробку персональних даних.
В Ощадбанк йти не потрібно. Уряд максимально автоматизував процес монетизації, щоб основне навантаження лягло на управління соціального захисту населення, державний банк та надавачів комунальних послуг.
Тим, хто звернеться за допомогою вперше у 2019 році, у травні вже не потрібно поновлювати документи. Ви вже є учасниками монетизації пільг і субсидій.
- Чи потрібно у Ощадбанку самостійно відкривати рахунок?
На кожного одержувача субсидій, після опрацювання заяви на монетизацію, буде АВТОМАТИЧНО відкритий персональний обліковий запис в банку, на якому будуть відображатися житлової субсидії у грошовій формі.
Персональний обліковий запис матиме спеціальний режим використання. Тобто кошти першочергово будуть спрямовуватися на оплату послуг за спожитий газ, тепло, електроенергію й воду.
Ощадбанк щомісяця інформуватиме субсидіантів та пільговиків SMS-повідомленням про надходження коштів від держави, їх використання та залишок.
Після закінчення опалювального сезону - у червні - суми невикористаних коштів перераховуватимуться на поточні рахунки одержувачів житлової субсидії. Рахунок кожному Ощадбанк відкриє автоматично, без додаткового звернення у банк.
- Як відбуватиметься оплата комуналки?
Все відбуватиметься автоматично. Щомісяця надавачі комунальних послуг для Ощадбанку формуватимуть он-лайн платіжку субсидіанта. Банк згідно з наданою інформацією перераховуватиме їм субсидію. Про це, та про те скільки залишається заплатити за комуналку, Ощадбанк одразу інформуватиме субсидіанта SMS-повідомленням.
Для субсидіантів будуть створені ПЕРСОНАЛЬНІ КАБІНЕТИ, де можна буде відслідкувати інформацію про розмір нарахованої допомоги, перелік комунальних послуг, які сплачені за рахунок субсидії, залишок коштів. Додаткові консультації можна буде отримати у контакт-центрі Ощадбанку за тел.: 0 800 210 800.
- Чому Ощадбанк?
Ощадбанк є державним уповноваженим банком щодо десятка урядових програм та має понад 15 років досвіду співпраці з підприємствами паливно-енергетичного комплексу.
Банк володіє найбільшою мережею відділень – понад 3 200, які присутні в тому числі у сільській місцевості, де найбільша кількість субсидіантів, та має великий ДОСВІД щодо виплат соціальної допомоги й пенсій великій кількості клієнтів одночасно. Тому і визначено проводити монетизацію пільг і субсидій саме через цей державний банк.
Жодних комісій від субсидіантів та пільговиків за обслуговування їх персональних облікових рахунків Ощадбанк не братиме.